Home » nieuwsbrief » Wandel mee en hoor alles over opknappen Nieuwe Scheveningse Bosjes

Wandel mee en hoor alles over opknappen Nieuwe Scheveningse Bosjes

Kom op dinsdag 13 augustus naar de Nieuwe Scheveningse Bosjes. Den Haag organiseert er een wandeling met uitleg over het beheer

Een tijd geleden werden veel wandelaars verrast doordat allerlei olifantenpaadjes opeens waren afgesloten. Er werden ook in de gemeenteraad vragen gesteld die het college van B&W inmiddels heeft beantwoord.

Met goed beheer wordt het bos gezonder en mooier en komt er meer variatie in planten, bomen, vogels en insecten. De Nieuwe Scheveningse Bosjes hebben een kenmerkend dicht netwerk aan paden. Daarnaast zijn er slijtpaadjes door wandelaars gecreëerd. Deze paden gaan vaak door bosplantsoen waar dieren zich verschuilen. Het verstoren van rust en verblijfplaatsen is onwenselijk en zelfs  verboden volgens de Omgevingswet. Uitgangspunt van het bos is dat het een plek is voor recreatie maar ook voor de natuur. Rustige bosdelen zijn voor de natuur van vitaal belang.

De gemeente Den Haag is al een paar jaar aan de slag met de uitvoering van het beheerplan voor de Nieuwe Scheveningse Bosjes. “We leggen graag uit hoe we het bos in de komende jaren gaan beheren. Wat is bosbeheer eigenlijk? Beheer kan namelijk ook vragen oproepen. Die beantwoorden we graag”, zegt Michel, beleidsmedewerker Grote Groengebieden van de gemeente.

“Daarnaast kunnen we ook al wat meer vertellen over de verbetering van de inrichting van het bos, zoals de aanleg van de paden en het plaatsen van nieuwe bankjes. En we willen graag weten hoe gebruikers het bos ervaren. Daarom nodigen we belangstellenden uit voor een rondgang”, zegt Michel.

Wandeling
Wat: Een wandeling door de Nieuwe Scheveningse Bosjes
Wanneer? Op dinsdag 13 augustus om 10.00 uur
Startpunt? De kruising Ypersestraat met de Brusselselaan.

Bij de start en terugkomst staat een lekker bakje koffie of thee klaar.

Informatie uit: hethaagsegroen.nl en de brief van het college ter beantwoording van vragen van raadslid dhr Bom.